Alla inlägg under april 2007

Av Karin - 30 april 2007 16:29

Idag är det Valborg. För 3 år sedan firades Valborg hemma hos Emma i Boda. Då hade jag en skön semester på Rhodos att se fram emot. Jag och de bästa klasskompisarna hade huur kul som helst, riktig tjejfest. Sen iväg och ränna runt som man gjorde då man var yngre :P Haha! Sen hem och sova hos en väldigt söt pojke som jag träffat på en fest 2 veckor innan. Vi sågs nästan varje dag efter det mötet :)

Dagen efter åkte jag till grekland 1 vecka,

oolidligt! Bland den största längtan jag någonsin kännt. Att åka ifrån någon sådär, en hel vecka, när jag var nykär...

Jaja, det var väl som det var. Vi har iaf varit ett par i prick 3 år nu (kanske 02.00-03.00 inatt ;P) 1 Maj = Vår dag. Älskar den pojken så mycket! <3


Idag ska vi fira Valborg tillsammans för första gången ;) Grillning hemma hos mig med min familj, ska bli mys. Hoppas på att någon bra restaurang har öppet imrogon, så jag kan bjuda honom :)


nej, nu ska jag hålla ut här uppe på jobbet i 1 timme till. Sen hem och föbereda maten :) längta!


[Hörde något hemskat just: Linda Bengtzing & Makolioo - Värsta schlagern....På finska!! uuh]

Av Karin - 30 april 2007 00:00

Dagen staratde segt. Vaknade inna 9 och gick ner och kollade på tv. Efter frukost blev det en dusch och sen bestämde vi oss för att åka till kusinerna. Minsting kusinen fyllde 4 år idag :) Så söts å lille Edvin! hihi. Innan vi åkte till kusinerna stanna vi hos mormir & morfis där det bjöds på mat, god värre :D Spelade lite kort, sen åkte vi till kalaset!

Där bjöds det på tårta, kakor och saft. Sen hoppades det studsmatta :) Haha, det var dte roligaste på länge att se lille Edvin hoppa studsmatta. Äldsta kusinen Erik hoppade samtidigt så 4-åringen flög högt och åt alla möjliga håll. Det gjorde gjorde även min kära storsyster Elin som stukade foten :P hahah. Orutinerat.


När vi kom hem kika vi på Champions League-finalen mellan Kiel och Flensburg. Kiel vann rättvist ;) hihi. Vilken bedrift att vinna trots att dom bara hade 8 utespelare att spela runt på. Flensburgs tränare hade iaf fulaste namnet någonsin...

Kent-Harry! aahahahah :D Ah, sen tittade jag mami och popi på Wallander. Hade sett den förut, men vad gör man inte för lite mys med föräldrarna och ost & kex? ;P haha


Nu sova! Imorgon - städa, jobba, grilla med systrarna och älskling (3år tillsammans 1 Maj <3)



Av Karin - 28 april 2007 11:55

Nu harjag löst Melodikrysset. Det gick riktigt bra faktiskt. Fick ringa mamma om 2 frågor, men annars så ;) hihi.

Vet inte varför jag inte tänkte på det förut. Kom på att Camilla ju ställt ut en vanlig radio i receptionen. Så såklart har jag haft radion på, på den idag :) Bra bra, då kunde jag ju ha Sveriges Radio på. Ingen reklam och helt annan musik, Guud va skönt :D Tycker att SR är mycket trevligare än Rix FM ;P haha. Mix Megapol är också bättre än Rix, för dom blandar musiken bättre, men bara lite bättre ;P Så, Tacka vet jag SR ;) Yeas! haha.


När jag slutar ska jag åka till Blg och hämta storasyster och lämna igen ett par byxor på Esprit åt mamma :) Kanske hälsa på älskling också, han är där och säljer fyrverkerier. Hjälper sin morfar som är phyrotekniker.yepp nej lunch nu då kanske. Göttans!


Pussers

Av Karin - 28 april 2007 09:48

Äntligen Lördag känns det som, även fast jag jobbar idag 9-15 :P haha. Lite skadeglädje känner jag mot dem som äntligen blivit lediga, eftersom idag är det inte alls lika fint väder som igår! För igår då låg jag och solade hela förmiddagen :) Smorde in mig med PizBuin Bronze det första jag gjorde. Sen åt jag frukost i solstolen ;P haha. Oh, så skönt det var, sen blev det en härlig cykeltur till jobbet.


Efter jobbet träffade jag Linda och Stina som sagt. Men inte hos Linda som det var planerat. Nej, utan vi blev bjudna till hennes kusin på "Karl-fest" :P haha. Dom skulle grilla och hade kött över så vi fick väl åka dit och käka upp det ;) Gott var det, sen satt väl vi 3 i en soffa och pratade mest hela kvällen medans grabbarna förfestade :P Fult men sant. Sen fick jag skjutsa hem flickorna och sen köra hem mig själv också, hihi. Ah, det va kul att träffa flickorna iaf :) hihi


Nu: Melodikrysset, som varje Lördag ;)

Av Karin - 27 april 2007 17:12

Nu är jag på jobbet igen. Den här månaden kommer jag att jobba mer än förra, vilket betyder mer lön. Braaa :D hihi. På tal om jobbet... Här har jag radion på heela eftermiddargarna/kvällarna. Har den på, på digitalboxen så det finns bara Rix FM lr massa konstiga kanaler...som kanske inte passar alla patienter. Då äre det ju bättre med en mer allmän kanal som Rix FM...MEN! Dom borde skaffa in lite fler låtar. Herrgud, har dom typ en skiva med 20 låtar som dom spelar om och om igen? Jag tror det! Näst intill Hatar när Rix får tag på låtar som jag tycker är bra. För dom bara spelar sönder dom! Inte nog med det så ligger dom ju jämt ett halvår efter alla andra. Låtarna dom spelar i radio har man ju nästan hunnit lyssna sönder själv...

  • Ett ex. Mary J Blige ft Bono... den lyssnade jag

och mina systrar sönder runt första advent... Månaden innan min student börjar den att spelas på radio. Dec - Maj = 6 månader!!!


Äh nog nu, blir bara irriterad :P Ringde Home Maid idag, så ska dit på Onsdag på intervju. Hoppas jag får jobb :) hihi. Sen har jag och älskling gjort en intresseanmälan på en ny lägenhet. Får se om vi får något erbjudande den här gången då :/

Nu ska jag stänga här om 35 min. Då ska jag

sola lite solarium och sen ner och äta mat med Stina. Sen tar vi bilen till Linda och umgås lite :) Mysigt! 

Av Karin - 26 april 2007 17:33


Tusan också, hittade inga bilder. Ett plagg av dom jag köpt fanns på hemsidan. Men tyckte inte den såg prick likadan ut som den jag köpte :/ knaows. Jaja, får väl göra en lista med länkar istället ;) hihi.


  • Vit blus med små svarta hjärtan & svart rosett från Fornarina - (Clothes - Top - T-shirt - "Blend")
  • Vit blus med puffärm och små knappar från Gina Tricot
  • Svart & Vit mönstad klänning med snöre i midjan med Esprit
  • Vita & blå tygskor från Fred Perry

Det var halva lönen borta. Jobbade inte så mycket den här månaden så blev inte så stor lön :S Det är den väl aldrig, men den här gången var det ändå lite mindre om jag säger så ;) hehe. Nej, ska kika om det inte är något bra på Tv nu som kan få tiden att gå fortare ;) Lite långtråkigt på jobbet nu när vädret är så fint...


Puss & Hoj!

Av Karin - 26 april 2007 16:56

Idag har det näst intill varit sommar värme ut. upp emot 25 grader faktiskt :) Guud så sköönt! Av med jackan och fram med sandalerna ;) hihi.


Idag har det varit en lugn och mysig dag. Vaknade strax innan 10 hos älsklingen. Men han hade flängt fram och tillbaka och skjutsat folk hela morgonen så vi låg kvar och snooza i dryga timmen :) Sköönt! Efter en ganska snabb frukost åkte vi ner på stan och hämtade ut mina glasögon. Kände mig helt handikappad utan dom :S Särskillt när jag hade för svaga linser, haha :P Efter det kom mamma och hämtade mig så att vi kunde åka hem och hämta hennes cykel så att jag fick en bil till ikväll :) Blev till att åka lite fram och tillbaka men sen åkte jag till svärmor, där bjöds det på glass :) mumms i värmen! Mat blev det sen också, fick med mig lite till jobbet. Så snällt såå! hihi...

Nu ska jag kika på internet om jag får tag på nå

bilder på kläder jag shoppade på kuppan igår ;) Så uppdateras väl bloggen senare! yeas.

Av Karin - 25 april 2007 11:29

Här sitter jag och ser knappt vad jag skriver :S Illa illa! Hade bara två linser kvar hemma. Båda med styrkan -1,75... Det tråkiga var ju bara det att jag har -2,25 på vänster ögat så ser lite snett känns det som :/ haha. Aja, var förbi och beställde nya linser igår så snart sk ajag väl ordentligt igen. Inge glasögon har jag heller, för dom lämnade jag in på lagning igår :P Glaset hade släppt i bågen och så hade det släppt lite färg :S Triist, dyra bågar och så blir det så där efter typ ett halv år...

När jag ändå var ner på stan igår passade jag på att betsälla en klipptid.

så idag ska mitt hår äntligen få sig en genomkörare av saxen ;P Klippte mig innan jag åkte till Thailand så det behövs verkligen en klippning där igen :) Något risigt efter 3 veckor av sol & bad :P Får ta bilen ner på stan och sen hämta mamma så far vi till Kuppan en sväng :) Mee like! Har ju fått lön nu. ihihi.


  • I Lördags var jag ut med mina flickor :) Vi var först hos Jessie, en lite

avskedsfest för henne för nu har hon åkte till Turkiet i minst 2 månader. Hos Jessie blev dte en heldel att äta och attt dricka. Vattenpipan gick på högvarv och det gjorde väl vi också väl inne på krogen ;P haha. Jag och Stina tröttnade ur först så gick till hennes jobb (Mc Dolalds) strax efter halv2. Blev lite glass, sen fick jag skjuts hem av "nattens ängel" - Hanna :D Åh, evigt tacksam! hihi. På Söndagen sen blev dte en städdag, både här hemma och på jobbet. Tog 2,5 timmar att städa gymmet på övervåningen. Blää, va snuskigt dammigt dte hade hunnit bli. Varför slänger man sin portionssnus på golvet och inte i papperskorgen? Va!? VARFÖR!?


Nej, nu ska jag ut till ninisen. Kanske får gosa lite päls? hihih Sen hoppas jag på att dte blir bra i håret :) kitshiiing!

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards