Alla inlägg under maj 2007

Av Karin - 31 maj 2007 21:20

Haha, läste just nya VeckoRevyn... Det stavas Dyslexi! Gaah, misstänker att jag har det...och så kan man inte ens stava till det :S

Mamma hade pratat med en lärare på jobbet idag om att jag aldrig tyckt om att läsa. Hon sa att jag borde göra en läs- & skrivutredning och få en "diagnos" ställd. För om det är så att jag har någon form av dyslexi lr som pappa säger "annan ögonrörelse" så har jag rätt till hjälp i ev. fortsatta studier. Och läsa vidare hade jag ju tänkt göra, bara jag kommer på till vad :/ Tex. få längre tid till proven, lr ett prov intalat på band...

Ah, jag ska nog ta och göra en sån där utredning, det kan ju inte bli nå sämre av det iaf :)
















Så här blir mina ögon när jag försöker läsa          

Av Karin - 31 maj 2007 20:42

Idag är det sista dagen denna månad, Maj 2007. Never coming back!

Var en ganska bra månad, träffa släkten, bodde själv med älskling en vecka, började nytt jobb...fick lägenhet :) Ja, det enda som inte varit bra har varit vädret. Men det kan jag ha överseende med för tillfället ;) (bara det blir bättre till helgen och nästa vecka)


Idag var jag och älskling och tittade på en ny lägenhet, som vi tackade ja på. Om vi får den väljer vi nog den istället för den vi hade tidigare. Den va tittade på idag var 6.5 kvm större än den första och 200:- billiagre ;) Easy choice?


I helgen är det Falukalaset här hemma så då flyr jag till Örebro. Hade Verkligen ingen lust att ränna på stan med fulla 14-åringar och åka karusell som sköts av slibbiga polacker (som stryker en över håret), lyssna på Rix FM och gå på Etage. Nej usch, less på denna stad just nu så en helg i Öret skulle göra susen ;P

Lite sistah talk, lite shopping, promenader, lite vin och dans ;) Niice! Låter som en helg jag behöver för nästa vecka blir det till att jobba igen. Har alla kvällar på Fysio + att de kanske behöver mig på Home Maid. Så kanske jobbar heltid nästa vecka ;P hahah. Iaf 30 timmar, bra bra. Behöver lön att spara tills vi flyttar :D


Nu - Bilddagbok & Backstreet Boys - Me Like!

Av Karin - 29 maj 2007 19:49

Nu är familjen Äntligen hemma också. Jag fick hämta dem vid tåget igår morse 09.10 efter många om och men.

Först skulle jag ha hämtat dem vid tåget typ 21.00 på lördagkvällen. Men så blev det inte. I Fredags ringde pappa och sa att deras flyg blivit ändrat pga. SAS-strejken...Dom som inte ens flög med SAS utan med Novair :S Knas. Aja, fick ringa Home Maid på en gång och säga att jag inte kunde jobba på måndag eftersom jag skulle behöva åka och hämta dem på Arlanda. De skulle landa 03.30 Sen hann pappa ringa igen, så skulle de landa 03.00 Ja, Jag ville inte in och köra vid Arlanda så faster skulle hämta dem där och så skulle vi mötas upp utanför Uppsala. Så jag skulle väl åka 03.00 ungefär.


Pappa hann ringa ännu en gång (21.00 Söndag kväll) då var de påväg till flygplatsen i Heraklion och fick reda på att planet skulle bli försenat 2 timmar. Avgången skulle då bli 01.45 Så då behövde inte jag åka och hämta dem helt plötsligt :S Fatta drygt att vara på flygplatsen 21.30-01.45Och jag som hade avsagt mig jobbet och allt. Aja, deras plan mellan landade i Malmö, blev försenat typ 30 min. för markpersonal hade fattat fel och börjat plocka av alla väskor. Så de fick börja lassa på Stlhm's-väskora igen. Så 06.00 landade de på arlanda och 06.30 gick tåget. Guud, att ingenting ska bli rätt någon gång. Planet till Kreta var försenat i 2 timmar det också...

Allt detta pga. pengar från alla parter! Blä, och vad får mamma och pappa i ersättning för 1 missad arbetsdag, tågbiljetter x 2 (för att de missade tåget i Lördags och lov att köpa nya i måndags), mat i 2 dagar och byta av hotellrum? Jo, ynka 1000:-/person... Det är ju helsjukt! Bara tågbiljetterna hem i måndags gick på 1100:- för 4 pers.


Men nu är de hemma iaf och skönt är det :D Har längtat efter familjen :) hihi. Presenter hade de med sig hem också, Ralph Laurens senaste doft och ett rör med mentos ;)

Av Karin - 29 maj 2007 17:56

Ikväll är det två av alla favorit serier på Kanal 5. Och här sitter jag på jobbet...har vi 5:an på boxen? Nope, så blir till att titta på Äntligen hemma, men inte fy skam det heller ;)


Får be mamma spela in Ugly Betty och Desperate Housewives. Måste ju se hur det går för Daniel med Alexis. För Betty med Henry och hur det går för hennes pappa med den konstiga bruden ;P

Sen måste jag ju se hur det går för Lynette och Tom med Scavo's pizzeria, för Susan med Ian & Mike. För Gabrielle med Zach och självklart hur det kommer gå för Bree med Orson och Alma! Vem har mördat Monique? Who knows? Spännade, spännande!

Japp, hoppas mamma kan spela in det. Kan inte vänta tills på Söndag ( lr när reprisen går) Det är alldeles för långt dit ;)


Ska väl ringa mamma nu då ;) Och sen ringa älskling och se om han fått tag på killen med lägenheten! haha. Har fått erbjudande på en annan lägenhet nu som vi vill kika på....

Vi hörs senare...














Av Karin - 26 maj 2007 22:43

Igår och idag har jag kollat på Pirates of the Caribbean. Igår var jag med syster och svåger på bio och såg senaste filmen. Den var bra, inte briljant utan bara bra ;) Alldeles nyss tittade jag på första filmen med Linda & Stina. Linda är ett sego så hon hade inte sett den filmen :S aja, nu har hon gjort det iaf, fick tyvärr inte utlåtande om vad hon tyckte...


Idag har jag hunnit med mycket. Löste melodikrysset, som vanligt ;), har åkt till borlänge, skjutsade Elin till tåget och Andreas till jobbet. Sen hem till svärmor och äta mat och en sväng till City Gross och handla. Efter att jag planterat blommor tog jag det lite lugnt innan jag satte igång med grovrengöring av köket. Det behövdes kan jag säga! Men nu glänser det och luktar gott ;) Niice, känner mig nöjd. Skrubba, våttroka och putsa! Imorgon ska jag städa toaletterna och damsuga hela huset. Familjen flyg har blivit flyttat så de kommer inte hem förrän natten till måndag. Då ska jag åka och hämta dem, lär åka härifrån 03.00 Borde få tillbaka pengar på tågbiljetterna de hade löst ut för att komma hem idag och bensinkostnaderna för att jag måste åka och hämta dem. Är iaf en 40 mil fram & tillbaka...


Nu väntar sängen!

Av Karin - 24 maj 2007 17:53

Puh, va segt klockan går. Tycker det har gått jätte lång tig, tar en kik på klockan och dte har gått Högst 2 minuter. Guud, Har tiden någonsin gått såhär sakta?

Det här har varit den längsta vecka jag varit med om tror jag. Tyckte att familjen snart skulle komma hem. Innan jag insåg att det var Måndag och att de just hade åkt. Idag är det iaf Torsdag så snaart kommer de hem. Men först ska det vara en lång Fredag och en lång Lördag!


Snälla Gud, kan du vrida upp tempot lite på din klocka? Så dagarna går lite fortare för oss arbetande dödliga!


Äh, ska inte klaga. Hinner ju med massor om dagarna. Men när man bara är jätte trött och hungrig och vet att man ska jobba i 2 timmar till och att det här inlägget inte varit något vidare tidsfördriv då det bara tagit 10 min. att skriva :S Nej...ge mig kväller och mat...NU! ;P

Av Karin - 24 maj 2007 15:52

Japp, imorse gick jag upp tidigt så att jag skulle hinna till jobbet till 07.30 Va där prick 07.30 men min handledare hade försovit sig så fick sitta och vänta i 20 min. Sen kom vi iväg...jobbade på jätte bra så 11.40 var vi klara. Fick gå då, hade inge mer att gör på Home Maid. Behövde ju ändå gå tidigare eftersom jag skulle till Fysio och jobba, där jag är nu.


Imorgon blir det Home Maid 07.30 igen och sen ska jag städa hemma innan familjen kommer på Lördag :) Ska göra sådär fint som jag gör på jobbet ;P hihi. ska sno med mig lite städsaker från städerskan här på Fysio - Buusigt!


Nu är jag HUNGRIIIG! Vill ha hamburgare och strips, muumms! nu har jag varit så nyttig och duktig och lagat mat själv hela veckan ;P haha. Runing out of ideas! Usch har verkligen ingen matfantasi :S blah! Lagat en maträtt ena dagen och sen ätit rester dagen efter. Idag var det tex. 3:e dagen den här veckan som jag åt korv och stuvademakaroner ;P jaja...


Grey's var underbart bra igår iaf :) Äälska den serien. hooo(j)

Av Karin - 23 maj 2007 20:10

Jag hinner inte med att blogga lika mycket längre. För nu har jag börjat på ett jobb där jag inte har tillgång till datorn, som jag hade i receptionen på Fysio.


Introdagarna har gått jättebra iaf, Gullis är så nöjd med mig ;) Imorgon ska jag vara med en som heter Anna, vi skulle ha städat i 8 timmar. Men jag ska jobba på fysio så kan bara vara med till 13.00 ungefär. Så jag hinner hem och byta om och laga mat och så innan jag börjar ca. 15.00 igen. Så imorgon jobbar jag 07.30-20.00 På två olika jobb, lite fisigt ;P haha. Bara för att det gick så bra att städa idag, för att jag har varit lite klen idag och för att det är "lill lördag" gjorde jag iordning goood mat ikväll. Pasta fylld med mozarella, lövbiff, café de paris-sås och sallad :D muumms! Det var jag och älskling värda. Han hade klippt gräset här hemma och jag fixade och donade i huset medans jag blödde näsblod (för andra ggn idag :P)


Ikväll är det mitt älskade Grey's Anatomy och nu är det slut på Top Model 7 också så nu är det ingen beslutsångest på onsdagar längre! haha.


BackStreet Boys - Drowning /funkar alltid, den är bara så bra! Puss på er

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards