Alla inlägg under november 2007

Av Karin - 29 november 2007 19:29

Satt häromdagen och hade 40 miljoner minuter till övers. Så jag satt helt enkelt och läste i min Dagbok på Lunarstorm. Klickade till typ 17 maj 2004 och började läsa därifrån och bakåt i tiden.

Gud va många minnen som väcktes till liv. Det var första året på gymnasiet, massa nya vänner och mycket handboll. Jag gillade verkligen livet då :) Så mycket handboll vill jag kunna spela igen. Spelade i 2 serier, mellansvensk elit och flick SM...spelade även med U21 laget. Tränade kanske 5-8 timmar i veckan + 1-2 (ibland 39 matcher / helg. Det var huuuur kul som helst! kroppen var lite mörbultad, men vad gjorde det när jag fick hålla på med det roligaste jag vet? Vilket härligt jag har spelat i sen då. Har haft några va mina roligaste stunder med er. allt tokigt vi gjorde på cuper...ja bara på träningarna. En av de fulaste sakerna var när vi stolta skulle spela Final på Handbollens Dag på hemmaplan. Sträckte lite extra på ryggen när våra namn skulle bli uppopade i högtalaren...när han räknat upp alla namn stod vi nog där och skämdes lite allihopa. Eline fick heta Elsie, Lejla fick heta Laijla, Lööke (utalas Löcke) fick heta Lök och jag (embretzén i efternamn) fick heta Karin EMBRATS! Hur lyckas människan döpa om varenda spelare i laget.



När jag läste allt kände jag också hur mycket jag saknar dom där tiderna, med alla vännerna samlade hela tiden, saknar speciellt min vän Honeybum sugerplum ;) Varför var jag så dum och sumpade allt för några kilons skull?


Av Karin - 29 november 2007 18:33

Nu är jag less på det här. Vill stänga nuuu! vill åka hem nuuu, är så trött!

trött hela tiden...å piggare lär man väl inte bli i julstressen, lr?

tror jag är lite extra trött nu också för jag va och fick massage hos sjukgymnasten idag :) Mm, alltid lika skönt.


Vill hitta en bra adventsljusstake att ha mossa å sånt jox i. Dom har söta på Hemtex, men jag tycker dom är för höga...ska överväga om jag inte ska ta en sån iaf, dom kostar ändå bara 60 :- Så en hög kant kan jag väl stå ut med? Måste köpa ljus till den också, jag vill ha långa röda :D Fast då kanske jag inte ska ha röd ljusstake? Vad säger ni?

Jaja, som ni kanske förstår så är det bara julförberedelser som rör sig i huvudet på mig just nu...Julklappar hit & julklappar dit. Ljustakar, pynt, julgran...det är en del som ska köpas till lägenheten. Men samtidigt är det u så himla kul också. Aja, ska inte "ordbajsa" (som elin brukar säga) nå mer nu.


Har sagt det förr, men det tåls att sägas igen...JAG LÄNGTAR TILLS IMORGON!

Av Karin - 29 november 2007 15:55

Ton med snö har fallit över Falun idag. Det har iaf kommit runt 1 dm och här är sååå fint nu :) Blir helt glad i kroppen, fiiint! hihi.


Idag har jag och Elin haft Heroes maraton. Kollade på 3 avsnitt. undertiden passade jag på att stryka på sånt där klisterband på gardinerna så de inte släpar i golvet. Snart är julstämningen total i lägenheten. På Söndag kommer den komma ett steg påväg iom första advent & julmarknad. Och om nån vecka ska jag baka peppisar och lussebullar :D mmm, mumms! Ska börja redan imorgon, då ska jag baka med mamma å Elin. Sen ska vi pyssla julkort på kvällen å kika på Idol :) Mys, mys mys! Å inte att glömma, på Lördag har pappas kör julkonsert. ÄLSKA! det är jul på högnivå kan jag lova.


Till allt julstök måste man självklart ha julmusik. Den bästa jullåten är defenitivt Oh helga natt med jussi. mm...nej nu ska jag sluta "juldrömma" and go back to work ;P see ya!


Av Karin - 27 november 2007 20:53

Ååh, varför måste tiden gå så sakta?

Jag har längtat eftr den här helgen i flera veckor nu. och bara därför måste den här dagen hålla på i evigheter känns det som, tyypiskt!

Imorgon kommer Elin hem, då kanske vi ska ta en sväng på Kupolen. Iaf så ska vi ha "heroes"-maraton på torsdag och köpa biljetter på Harry's till juldagen :)

Sen på fredag ska vi baka lussebullar med mamma sen på kvällen kommer bror hem också :D Och så ska vi pyssla julkort och kolla på Idol med Hanna & Erica...och kanske Sofia :)

Sen på Lördag blir det den årliga julkonserten med pappas kör. Älskar dom där konserterna, äkta julstämning över dem :D Myyyys!

Nej, nu längtar jag ännu mer. Klocka - gå fortare!!

Av Karin - 27 november 2007 17:35

Nu så tyckte jag att det kanske var dags för en liten uppdatering hära. Är väl fortfarande allmänt irriterad över Idol-resultatet i Fredags, men jag överlever.

Lördagen blev en fullspeckad dag. Först jobb, sen hem till mamma & pappa där det bjöds på mat. Sen åkte jag pappa & hanna på innebandy, IBF Falun - Dalen....Falun vann :) Sen vidare hem och hämta bil, skjutsade ner Mats på stan..hämta Stina och sen till Emma. Där var det förferre, men jag och stina skulle inte med ut. Vi var där i drygt en timme, sen åkte vi och hämtade Hanna och köpte godis. Sen hem till lägenheten och kikade på Evan's all mighty...lr vad den heter. Jaja, den va väl ...okej skulle jag väl säga.


Har varit ledig i 2 dagar nu, men har inga som helst krafter i kroppen så skulle kunna va ledig i 1 vecka till ;P

Igår passade jag då på att julpynta hemma :) oooh, så fint det blev! stor trivs :D hihiih.


Nu maaaaat!

Av Karin - 24 november 2007 10:17

Gaah! Vad är det som händer i Idol egentligen?

Skrik-Andreas förtjänar inte att få vara kvar! Han är SÄMST, USEL INTE VÄRD ATT FÅ SYNAS PÅ SCENEN! Han sjunger ju inte ens. Han bara låter, skriker för en massa oväsen som inte tåls att lyssna på!

Juryn säger samma sak vecka efter vecka, DU ÄR TRÅKIG! Kom igen, kom ner på jorden männiksa. Ta åt dig av vad dem säger, tönt! Du är inte bra, så som du verkar tro! Daniel sa klart och tydligt igår: "rör på dig, du har det inom dig. vi vill inte att du ska ha någon inövad dans lr dansa så som vi vill men du kan inte bara stå still!" (mja, nått i den stilen) Och så svarar människan: "Jag tyckte jag va skitbra! Jag försöka ta åt mig bara jag får lite tips...bla bla bla, kan inte röra mig som dom vill!"

Gaaah, han sa just att du INTE skulle göra det. Och så fort han får lite kritik så måste han hålla på och säga att han "knäckte låten" att han "ägde på scen" och en massa annat tjafs för att höja upp sig själv...

INSE FAKTA IDOL-ANDREAS...DU KAN INTE SJUNGA!


Vilka är det som röstar på honom egentligen? Är det sympatiröster á la Lasse Brandey i Let's Dance lr? Skärpning, Daniel var lätt bäst i årets Idol så glömer folk att rösta. Vill dom se "stå rakt upp och ner och skrika" - Andreas i Globen? Vem skulle betala för något sådant? Hahaha, skrattretande är vad det är.

Av Karin - 22 november 2007 17:37

Som ni alla borde veta vid det här laget så är Grey's Anatomy min absoluta favoritserie just nu :)

Idag tittade jag på det efterlängtade första avsnittet säsong 4! Oouh, det är såå bra!

Typiskt nog fanns det inte med svensktext när jag laddade hem avsnittet. Men när jag sökte idag fanns det så laddar hem det också ;)

Men däremot hittar jag bara första avsnittet, har det inte släppts fler? :S JAG VILL HA MEEER! haha.


Snart blir det handboll på 24:an iaf :) Me like! Hammarby i championsleague igen. Tror dock att det är sista matchen, inte helt säker :/ Det visar sig...Hejja hejja!

Av Karin - 22 november 2007 16:30

Just nu är allt bara såå segt. Har inte ork till nånting. Allt är som en dimma i huvudet, orkar knappt hålla ögonen öppna vissa stunder.

Jag som hade så mycket ork härom dagen. Då var jag huuur pigg som helst och det va jätte skönt. Aja, ska se till och komma ut på promenad imorgon så kanske det blir bättre. Det är väl helt enkelt vad jag behöver + en natt med ostörd sömn. Det vore nått ;)


Elin har tagit hem och skickat massa musik på min begäran :D Oooh, så mycket bra låtar! (elin har en lista) Idag valde jag dock att lägga in 2 julskivor i min playlist. Det blir såndan stämning då, särskillt när Oh Helga Natt med Jussi Björling kommer. Idag börjadej ag faktiskt grina när jag hörde den ;P mähä.

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards