Alla inlägg under december 2007

Av Karin - 30 december 2007 23:27

Imorogn är det nyårs afton och om lite mer än 24 timmar ett helt nytt år.

Läskigt, vad sjutton kommer hända nu?

2007 har varit ett väldans händelserikt år, oftast åt det positiva hållet. Året började med en underbar resa med mina underbara vänner till Thailand i 3 veckor. I våras lyckades jag äntligen att ta det efterlängtade körkortet. Jag och Henrik fick tag på den perfekta lägenheten och flyttade in i somras. Jag fick jobb i våras, som jag dessvärre sa upp mig ifrån i höstas :P (jaja, jag sa inte att det bara var positivt)

Jag har helt enkelt lyckats med att planera mitt liv någorlunda ;) Yeay!

(därför är inte min nyårsafton planerad ett dugg)


Även nästa år kommer inledas med en resa...om det är så att resor är ett bra teckan på ett positivt kommande år så kommer 2008 bara kunna bli bättre än 2007 :D


Så GOTT NYTT ÅR allihopa - hoppas ni läser nästa år också ;)

Puss & Kram!

Av Karin - 27 december 2007 11:06

Nu är den kära julen över för i år och jag är åter på jobbet :/

Har inte hunnit blogga i dessa jultider, när jag inte är på jobbet sitter jag inte vid datorn så värst mycket.


Så, hur har julen varit nu då?

Jo, den har varit lugn, mysig och bara sådär bra som julen kan vara ;) När jag slutat i lördags var jag på julkonsert med Falukammarkör, då kom den rätta julstämningen.

Den 23:e började jag och älskling att fira lite smått. Då åt vi gröt och lussebullar medans vi kikade på Sunes jul. Sedan hade vi en lite julklappsutdelning och sen kom min kära familj förbi på lite fika :) På kvällen blev det revbensspjäll med äppelmos innan vi pyntade huset och klädde granen. Satt sedan samlade vid granen och lyssnade till Jussi Björlings ljuva stämma när han sjöng in julen :D


Julafton firades hos kusinerna, även mormor & morfar var med. Det blev som alltid mycket god mat, många paket och mycket spel-spelande ;P

På juldagen blev det julfirande med farmor & farfar och faster. Även då en massa god mat och måga paket. Efter det var det dags för förfest och senare Harry's. I vanlig ordning var förfesten roligare än krogen så jag och mina syskon gick hem redan vid 12 tiden. Något överskattad utgångskväll. Dyrt och inte roligare än annars. Igår blev det massa spel igen annars bara slapp och idag då...jobb 8-14. Imorgon jobb 13-18 men sen blir det ledig igen :) Skönt med en ledig helg för engångs skull, lr ledig lördag iaf.


nyår är inte planerat för fem öre...kalla mig vad ni vill men jag vill bara ta det lugnt. Det är det bästa på nyår, äta god mat ha fyrverkeri och spela spel ;P haha. lr nått liknande...


Hoppas ni orkat läsa detta på tok för långa inlägg. Snart vill jag ha mera mat ;P

Av Karin - 22 december 2007 11:02

Så här innan jul brukar man känna efter ifall man inte känner lite julkänslor. så att man har den rätta stämingen inne. Jag har kännt efter några dagar nu och igår kom den, min julkänsla!

Vi satt hela familjen samlade runt bordet. Åt god middag och kollade på På Spåret (jaa, vi är på spåret freaks). När det var slut hälldes årets knäck upp (kolan och skinkan var redan klar) Sen satte sig vi syskon oss ner och spelade julens första omgång sällskapsspel - Rita och Gissa, precis som jag ville :)

När jag kom hem lyste granen och min älskling låg och sov i sängen och bredvid sig hade han laptopen som spelade julmusik. Sötisen!

Känsla har förstärkts ytterligare idag, med tomtegröt,vörtbröd och tända ljus till frukost. När jag sedan satt här på jobbet fick jag syn på en ekorre i träden utanför. Satt och tittade på ekorren till tonerna från Silent night. Det var så värmen spred sig i kroppen och jag liksom kände att julkänslan var total...kände mig glad helt enkelt.


Tror att allt detta bara kommer förstärkas mer och mer ju längre dagen lider + morgon dagen. För ikväll blir det middag med familjen + faster sedan åker vi på julkonsert med Falukammarkör i kopparbergkyrka :) Längtar!

Av Karin - 21 december 2007 16:53

Idag har jag fått andra sprutan av tre av vaccinet mot livmodershalscancer.

Satan va ont dom där sprutorna gör alltså. Min familj säger att det är jag som är klen. Må så vara, men ont gör det. Blir helt illamående å yr i huvudet :P haha.

Vet inte riktigt när jag skulle få nästa nu. Tror det är om 4 månader... hoppas på det, vill inte ha dom för tätt. Ont, ont ont!


Idag har det varit lite städning. Städade i köket och själv tog jag mig ett skönt skumbad och fräshade upp mig lite :) Alltid lika skönt efteråt att få känna sig lite fräshare. Sen gick jag en sväng med mamma och mina systrar på stan, innan det var dags för vaccinet då, sen upp och jobba...och här är jag då. Stänger 18.00 då kommer antagligen Elin och hämtar mig så åker vi vidare till Erica och dricker lite glögg. Sen hem och äter mat, för ikväll kommer bror hem :D weii! Titta på På Spåret och helst spela lite spel. Rita & Gissa är roligast! hihi


Nu ska jag nog lägga lite pussel på Facebook, klättre upp en grad igår. Numer är jag African Bee :)

Av Karin - 20 december 2007 18:44

I Tisdags utsågs Ryckepungsvägen här i Falun till Sveriges roligaste gata.

Dagens Fulaste är att sedan i tisdags har alla adressskyltar med från Ryckepungsvägen stulits.

Haha, människor vad ska dom med en sån skylt till?

KNÄPPOOON! :D

Av Karin - 20 december 2007 17:18

Nu är det bara 4 dagar kvar till Julafton och jag längtar ihjääääl mig!

Idag skulle mamma koka knäck och kola också, muumms! Tänkte att jag skulle hinna med å baka våra stora pepparkakshjärtan också :) Det gör jag varje år. Skriver våra namn på å hänger upp i trappen i röda snören, super fint blir det.

Igår handlade jag klart julklapparna iaf :) Skönt det, hade velat hitta lite till mig själv också men inte. Såg massa fint men med tajt budget och tajt om tid så provade jag inte ens.

Imorgon lär jag förbi på banken å sen jobbar jag. Kanske ska med Elin på glöggkväll annars ska jag ta det lugnt å kolla på På Spåret :)

Äh, ska väl kolla på på spåret iaf. hihi, det är ju så bra!



Av Karin - 19 december 2007 11:21

Sitter här själv hemma hos Elin och väntar på att hon ska bli klar med tentan ;) HOPPAS DU KLARAR DEN!!!


Vi ner hit igår kväll, var framme å hade lagt oss när klockan var 1 så gick ganska fort ändå. Åkte från Borlänge 22.50 nämligen (brukar ta 2,5 att åka hit)...den uteblivna trafiken gjorde så det gick undan ;) mihihi

Idag ska vi iaf fixa med de sista julklapparna, packa ihop lite saker som Elin ska ha med hem över jul. Sen ååker vi mot Falun igen!


Från det ena till det andra. Jag är en sådann person som tycker att "rätt ska vara rätt". Därför störde det mig så fruktansvärt (liten sak egentligen, som bara jag kan bry mig så mycket om) när gubben på Dalaradion sa "Här kommer Timbaland och eeehm..One Republic Apologize!" Men det va ju förtusan orginalet dom spelade. Dom spelade One Republics verision! Då ska inte Timbaland nämnas..han sa det 2 ggr dessutom, på brett Dalmål :P haha. Det tycker jag att radiofolket ska ha koll på! Så det så, Rätt SKA Vara Rätt!

Av Karin - 18 december 2007 17:41

Har hört om det flera ggr på radio idag...Sveriges Roligaste Gata har utsetts av Aftonbladets läsare.

Och första platsen gick till Ryckepungsvägen (ska faktiskt uttalas Rytchepungsvägen...typ) i Falun. Jag har nästan varje dag i hela mitt (20-åriga) liv åkt förbi Ryckepungsvägen :P haha.


Det är ju faktiskt ett ganska fult namn. Men bor man i en übergammal stad så gör man ;P Det var nämligen så att förut vare nån slags Stats-tull där. Så bönderna fick lov att betala för att komma in i staden...så dom fick rycka i sina penga-pungar efter några slantar ;)

jooni, jag kan min stads historia! (noooot!)

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards