Alla inlägg under oktober 2007

Av Karin - 30 oktober 2007 18:10

Igår när jag och Henrik kom hem från kupolen åkte vi och hyrde film. Vi hyrde tre filmer och eftersom jag började jobba 15.00 idag fick det bli två filmer igår och en idag.

Vi hyrde "Regin over me", lr "Vänner för livet" som den heter på svenska, med Adam Sandler. "La vie en rose" om Edith Piaf och "Stomp the yard", en dans/kultur/ghetto film ;) Tre stycken väldigt olika filmer, men ändå ganska lika. Som en röd tråd nästa alla filmer har - Kärlek i alla dess former :) Tyckte dom va jätte bra iaf! Se dom! haha. Älskar filmer som "la vie en rose", som handlar om något som hänt. Någon man vet vem det är. Den är ju lite i kategorin "Ray" & "Walk the line", artisters liv och öden ;) Mycket bra!


Av Karin - 30 oktober 2007 17:23

Helgen blev helbra med många vänner, lite vin, bra musik och ett dansgolv ;P Jaja, det där med vänner, vin å musik va bra iaf. Va lite väl mycket folk i kön och på dansgolvet på Etage...Är det löningshelg så är det. Dryga jävlar bara som MÅSTE TRÄNGAS! Why!? Fattar inte, din tur kommer så småning om. Kan man bara inte vänta en minut mer? Dryyyyga!

I Söndags åkte jag och mamma å handlade. Sen följde jag med hem till mamma & pappa på middag och kikade på handboll. Det var final Sverige - Polen i Super CUP. Sverige förlorade,konstigt nog, trots att de ledde med 3 mål och det va typ 6 min. kvar. Dåligt! Henrik hade också match, men den fick jag itne komma å kolla på för som han själv sa: "Vi kommer ändå bara förlora och det blir pinsamt!"


Igår åkte jag och Henrik en sväng till Kupolen, käkade på Thai där :D MUMS! Nu har även min sambo blivit beroende ;P Jag skulle kika eftere tt par stövlar jag sett i Falun men där fanns de inte i rätt storlek. Det slutade med att jag åkte hem 2 par stövlar rikare och lite pengar fattigare. Hade även lite ärenden till H&M, skulle lämna igen ett par leggns och byta en tröja. Det slutade inte heller riktigt som jag tänkt mig. Fick tröjan bytt, lämnade igen legginsen men...köpte en svart bolero :S jisses, pengarna försvinner. Jag måste skärpa miiig! men nu har jag ju vinster stövlar, precis som jag behövde :) Lite positivt iaf :D hihi.

Av Karin - 27 oktober 2007 09:42

Ja, idag är det väl dags för utgång...igen! Illa, men fyller Stina sötis år så vad gör man inte? hihi.

Längtar tills i kväll iaf, då kommer massa vänner (gamla som nya) och förfestar hemma hos mig och älskling. Frågan om det blir Harry's lr Etage återstår dock ;)


Igår träffade jag Jessie och Maria en sväng på stan, tror minsann att de köpte en varsinn söt klänning. Själv köpte jag 2 armband (ett svart & ett silver) och ett par svart/guldiga leggins på H&M. Ska prova ifall jag verkligen vill ha dem, det var liksom lite mer guld än svart. Inte precis precis som jag tänkte mig men men. Kanske blir bra med dem iaf ;) Hittade inga bilder på varken armband lr leggins så visar ett av halsbanden jag köpte härom dagen (fast de jag köpte gick mer i brons än i guld) och ett par örhängen jag köpte för ett tag sen och som jag gillar skarpt ;P


Många som fyller år nu, igår fyllde Malin "malleballe" Fredriksson 23 år. GRATTIIS GRATTIIS! :D

Snart ska jag lösa melodikrysset, yeaaay! Hej så länge!

Av Karin - 25 oktober 2007 19:15

Igår var jag och storasyster en sväng till Kuppan och kikade igenom butikerna där.

Jag hittade en blus på JC och en svart tröja på MQ (typiskt att det skulle vara en sån som Stina redan hade :S)

Hittade även insynsskydd till köket och sovrummet på Lagerhouse, köpte även 5 smörknivar där. Superbra :D Sen blev det lite nödväningt från Apoteket så här i hösttider ;)


Idag var det löning så då blev det lite mer shopping, fast med Stina. Vi shoppa loss framför allt på H&M (billigt och bra). Det blev en lila tröja och sen en massa smått och gott som det lätt blir från H&M. Nagellack, eyeliner, hårklämma och ögonskugga. Häromdagen inhandlades även 3 st halsband, hårnålar och hårsnoddar från samma ställe :) H&M är braaa! Köpte även en ny bh, dom små jäklarna liksom vägrar sluta att växa :S bajs, jag har ju så dum storlek så kan inte köpa bh vart som helst utan får snällt betala 430 pix för en brösthållare. Finns väl sånna som skulle betala för det jobbet!? ;P (det där va förståss ett skämt)


Imorgon blir det faktiskt lite mer shopping, förhoppningsvis. Jag vill ha ett par svarta strumpbyxor med guld i. Men har liksom inte riktigt hittat rätt än :/ Sen en sväng på Systemet inför helgen 20-års firande ;) GRATTIS STINA! hihi.


Nu ska jag snart få stänga igen här på jobbet så ska jag och lillasyster åka till Borlänge och kiak på handboll. HK MittDalarna - Hällbo, Hejja Dalarna!

Av Karin - 23 oktober 2007 16:05

Just nu varken orkar jag lr har lust med att blogga. Det är mycket roligare att bara läsa andras.

Jag lever väl inget roligt liv just nu? varför skulle andra vilja läsa om vad som händer i min vardag!?

Det enda jag gör är att dra omkring hemma och leva smaboliv, jobba, träffa kompisar och festa :/

Just nu är jag bara så grymt trött på allting, vill bara ta med mig älsklingo och åka mot varmare väder. Sool, ge mig SOOOL!


Igår fick jag iaf vaccin mot Livmodershalscancer, OONT! Har ont i hela vänster armen och är helt yr i huvudet. Känns liksom inte som att kroppen hänger med riktigt, särskilt inte vänster armen. balsh

Av Karin - 16 oktober 2007 19:49

Nu bara rinner tiden iväg. Hinner inte blogga tycker jag, ändå gör jag inget annat än sitter vid en dator när jag jobbar ;P haha.

Vet inte riktigt vad jag vill blogga om heller, händer liksom inte så mycket spännande i mitt liv. Bor med älskling (underbart), jobbar, letar andra jobb...Vill bara åka utomlands. Behöver värme och soool, NU! Innan jag blir deprimerad i detta rusk och mörker :)

Vill ta med mig Henrik och åka någonstans. men pengarna räcker liksom inte till. Kanske min kära mamma och systrar vill följa med annars? Måste fråga, vet iaf att dom också vill iväg :)


Helgen har hunnit springa förbi också, den avverkades på jobbet och på krogen :S Illa, denna helg igen! Men nu till helgen får det bli lugnt, helgen efter det 20 års firande. Men efter dte ska jag ta det lugnt lugnt så inte levern lägger av :/ Gulp!


Imorgon blir det mys med Stina och Bio :) Vi ska se "På smällen" haha, hoppas det var ett bra val Stina! Annars får du sova på jobbet lr nått :P hahah. Nu ska jag nog ta och käkaaa. Hejdå! 


Av Karin - 11 oktober 2007 16:33

Idag när jag satt i min olyckliga ensamhet. Frysandes och med mensvärk kom jag på att jag ville pyssla lite.

Lade ett par Dolmioburkar i blöt för att få bort etiketten, diskade ur den och sedan tänkte jag dekorera dem lite.

Har köpt ett pack med 18 klister-glitter pennor på Panduro så skrev med dem på burkarna. På den ena skrev jag Love och på den andra skrev jag Life. I burkarna lade jag sten och pot pourri (lr hur det stavas), det är iaf torkade blad och blommor som luktar gott. Så nu står mina fina och gott doftande burkar inne på badrummet :D NÖJD!
Av Karin - 11 oktober 2007 15:37

För tillfället fattar jag ingenting, förstår inte vad det är som händer runt omkring.

Allt ska jag göra, bara jag ska prata.Men vad jag än säger eller gör så är det fel.

Ser mig inte, hör mig inte, tar mig för givet.

Vet inte vad det är du vill, hur du vill ha det.

Jag vet vad jag vill och hur jag vill ha det. Inte så här, vill ha det som förut.

 

Om du bara ville försöka lyssna, inte bli arg. Försöka förstå och säga förlåt för att du menar det. Jag lyssnar, försöker förstå och jag menar vad jag säger när jag säger Förlåt.

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards