Alla inlägg under juli 2007

Av Karin - 31 juli 2007 14:28

Det mest återkommande orden för mig just nu är plugg och skruv :S Kul, noooot!


Skulle fästa vitrinskåpet i väggen - plugg och skruv.

Skulle sätta upp 3 hyllor - plugg och skruv.

För att inte tala om alla gånger orden har sagts i samband med att vi behövde köpa dem...men liksom aldrig riktigt kom ihåg det när vi var och handlade. Baah, är trött på dessa ord nu juhe.


Gaah, nu äre Markolioo igen. Jag sa ju att den skulle bli sommarplåga! Aja, den är ju ganska bra iaf. Hade varit värre om det hade vart en dålig låt...som det brukar vara :P hahah. Nu ska jag jobba vidare (kolla bilddagboken) sen komma popi med sibylla-mat till miiig :D

Av Karin - 30 juli 2007 13:33

Nu jobbar jag på Fysio, märks det? Har knappt bloggat på hela Juli och nu helt plötsligt kan jag uppdatera flera ggr om dagen ;) knaaowsigt!


Jobbar som sagt idag 8-15 och sen 18.30-20.00 Det ska nog gå bra ;) Inte speciellt ansträngade, haha! Ska förbi på home maid sen också och lämna in tidsrapporten för förra veckan, sorry susanne men hade möjlighet att lämna in den i fredags :S Hoppas det går bra iaf. Drömde om jobbet inatt. Helt knäppt,drömde att jag körde traktor med släp men att allt bara blev fel. Undra om jag har någon slags prestationsångest över jobbat? :S haha.


Aja, inatt ska en trevlig prick komma till miiig :) Stina jobbar natt men kan inte ta sig hem så då får hon låna madrass av mig, snällt va? hihi. Jag ska ju ändå inte upp tidigt imrogon så dte funka ju superbra :D Får jag höra hur tjejen haft det på Rhodos. gaaah, jag vill också åka, nu Nu NU! Får ta med mig älskling och åka någonstans i vinter/vår, just nu är dte lite väl mycket utgfter iaf så en resa blir förmycket att kosta på sig...om jag inta vinner på triss lr så? Så skrapa, skrapa, skrapa loss! (sjunger som i radioreklamen)

Av Karin - 30 juli 2007 08:16

Helgen började med en tripp till Systemet och sen Kupolen. Där fyndade jag en tunikaklänning på MQ's rea :D Primaskinka jappjapp!

Sen åkte vi (jag och elin) hem till momi och popi och åt maaaat! fick skjuts hem till mig senare. Där hade Henrik städat så fiint sååå. Sötis bara för att jag hade bjudit hem folk i sista sekund och det inte var alltför rent hemma hos oss :) Vännerna dök upp runt halv 8 så det var bara att sätta igång å festa ;P Det spilldes en del tydligen, jag säger tydligen för det var inte förrän jag kom hem igen och skulle gå och lägga mig som jag märkte det :S Klev i en stor Öl-pöl , så det blev lite Öl-fötter över govet :/ Så nu måste golvet moppas...igen, så typiskt! Tack för en trevlig kväll iaf :D


Gårdagen var segare. Jag och syster vaknade lite halvyra efter 4,5 timmes sömn. Tittade på varandra och somnade om tills en orolig mamma ringde och undrade vart äldsta dottern tagit vägen. Sorry mamii! Gick upp runt 11 iaf, tog ett glas Cola och en isglass, mumms! Kolla på tv innan vi gick till American och köpte pizza. Sen vidare till hemköp och chacka godis :D Kika på film, gick och la oss igen...fick skjuts av min älskling till tågstationen. Hade ju lovat mamma och pappa att plocka upp lillasyster där, men jag och elin var inte direkt driving-material :S usch, hem och laga tacos iaf och titta på Pongo ;P Yepp,yepp! Det var gårdagen det. Äta mat och titta på film om vartannat....Illa, men sant!


Idag jobb! resten av veckan...jobb! men det är ju bra, pengÄ pengÄ som jag brukar säga...lr? ah. Sooo long långkalsong!

Av Karin - 28 juli 2007 17:51

Nu är det bestämt inför kvällen iaf. Mina underbara vänner kommer hem till Mig och Henrik :D hihi. Ska bli så skoij, inviga lägenheten med första förfesten ;P Har ju varit och premiärat på systemet idag också, weeei! hihi, det va ju kul, typiskt bara att kortet krånglade :S haha.


Igår när jag och henrik lagade middag skar jag mig i fingret :S 0.5 cm i pekfingret! OOONT gör det, får matcha sminket med plåster ikväll då ;) bra bra, nu ska vi fara. tjoo hoj!

Av Karin - 27 juli 2007 14:07

Till skillnad från min, för tillfället, i övrig trista vardag ska det imorgon hända grejjer :)


Jag ska först och främst få träffa min älsklings Emma :D Och vi ska ta en sväng på Kupolen. Jag ska kika efter en kofta på H&M men annars bara saker i lägenheten. Oranga, röda och rosa kuddar till den svarta skinnsoffan vore LÄCKERT ;P hihi. Men här har jag inte köpt någonting till mig själv på månader så någonting ska jag nog unna mig ;) hihi.


Sen på kvällen blir det utgång. Antingen "Hej Då"-fest för Natalie som flyttar till Sthlm lr kalas, Marit & Johan, Erica och Stina som fyllt år. Får se hur det blir. Utgång hursom helst så imorgon blire premiär på Systemet för min del ;) En vinre och någon cider brukar funka bra!

Av Karin - 27 juli 2007 12:15

Usch, just nu lever jag ett Baby-liv.

Kanske inte just Äter, Sover, Skiter... lr det gör jag väl också men det är inte direkt det schemat jag tänkte mig. Jag hade mer ett Jobbar, Flyttar, Sover i tanke.

Det är min vardag för tillfället. Går upp och jobbar, åker hem och plockar i lägenheten, sover. Och sen börjar dagen liksom om, samma sak om och om igen! Ska bli skönt med iaf en liten förändring när det blir ett annat jobb jag får gå till (iaf för en vecka). Tröttnar tyvärr för fort på jobben :P haha. Borde ha varannan vecka såhär :) Nästa vecka ska jag då jobba på Fysio istället för på Home Maid hela veckan! Ska bli kul faktiskt, det är så pass olika jobb och lite variation skadar ju inte ;) Jobbar på fysio idag också 8-18, bra bra med pengar! fick så lite den här månaden och det passade liksom inte så bra med tanke på flytten och allt :S


På tal om flytten, det mesta är klart och har gått bra :) Har nu ett kök med bord & fyra stolar, skåp välfyllda med glas & porslin, kylskåp & skafferi med mat i ;P Ett badrum med tandborste, duschdrapperi, toapapper och tvål. Ett vardagsrum med soffa, LCD-HD tv, vitrinskåp och DVD hyllor. Och för att inte glömma ett sovrum med dubbelsäng, varsitt nattduksbord och en garderobvägg :D Aah, dte blir så bra såå! Längtar tills allting är klart, fondväggen ska tapetseras, de sista kartongerna ska packas upp och tavlor ska sätta upp på väggarna...sen VOILA! Ett hem :)


Av Karin - 17 juli 2007 23:34

Förresten kom på att jag glömde skriva att jag och mina systrar hämta ut biljetterna till The Ark idag :D


Ska åka till Norrköping se dem i Lejongropen. Storebror med fästmö ska också dit. Så blir liksom två flugor i en smäll där, hälsa på dem i Linköping sen gå på konsert också. Mysigt värre, ser fram emot det jätte mycket. Martin har bott där i typ 3 år och jag har inte varit dit än :S Skandal, jag vet! Men nu så, den 31/8 ska vi dit och det ska bli superduper jätte kul :D hihi.


Nej, nu så...Nattiie Natt!

Av Karin - 17 juli 2007 23:18

Huj, vad dagarna går. Började flytta lite kartonger i söndags innan det var dags att gå på bio. Såg "Harry Potter och Fenixordern", den va väl bra som alla andra Harry Potter filmer...skulle dock säga att det va en av de sämsta i serien. Bäst är 2:an & 4:an ;) hihi.


Aja, fortsatte att flytta igår. Fler kartonger, byrå och hylla. Idag åkte jag och mina systrar till Sandra och hämtade bordet som jag köpt av henne :) Blev superbra i köket, thanks brüden! hihi. Tack även för mys med kinamat och allt, kul att se dig igen :D Började även packa upp idag, mest glas och sånt i köket. Placerade ut lite möbler och satte ihop säng stommen så nu börjar det Nästan, jag sa NÄSTAN, likna ett hem ;P haha.


Imorgon blir det IKEA och sen lite mera flytt, min säng bla, och beställa tapeter var dte tänkt. Ja, som ni kanske förstår så handlar mitt liv just nu om Flytten. Packa, flytta, packa upp. Det tar sin tid, men ska väl förhoppningsvis bli bra i slutänden. Nu ska jag sova, har blivit mycket idag!

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards