Alla inlägg under oktober 2008

Av Karin - 31 oktober 2008 11:49

Huuja, imorse när vi drog upp rullgardinen var det vitt utanför och det snöar än (lite smått iaf).

Jag som reagerade igår, när vi kika på sporten, att det var snö i Örnsköldsvik. Snö, nu!? Noooooo!!!

Den kan ju inte komma redan heller. Det är ju inte längesen det snöade liksom (17:e maj)...okej, det snöade här i onsdags också. men det låg ju iaf inte kvar! huuu...


Och jag blir lika störd varje år. Att alla i det här landet alltid blir lika överraskade över lite snö - kaos på sekunden. Detta är Sverige - Helloooo!!! Hann inte mer än vakna i morse så tjöt hela Falun av sirener, suck!


Nu blir det food! (they wear the food, they eaven driver the food. food, Food, FOOD!!!)

Av Karin - 30 oktober 2008 08:59

Denna vecka har alla skolungar novemberlov, hur märker då jag av det!?

Jo jag jobbar mån-lör! Fast det var ju inte riktigt sant, var ju ledig igår :D Och det va niiice. förutom handbollsträning gjorde jag faktiskt inget annat än satt i fotöljen framför tvn och åt mandariner ;)


Idag blir det då jobb 8-20, det ska väl gå bra. Är ju inte sådär värst ansträngande jobb om man säger så. Kan väl bli rejält långtråkigt emellan åt bara! Typiskt att det var just idag som jag jobbade såhär, för ikväll är det dags för föreningen att prova ut overaller. Vi ska ha Kempa-overaller vilket jag är övertygad om kommer vara huuur snygga som helst :D

Tyvärr var föreningen antingen för snabb med att beställa matchställ lr för seg med att få igenom avtalet med Kempa annars hade även vi även fått deras matchställ. Det hade ju verkligen varit snyggt! Lika matchställ som Tyska lr Isländska herrlandslagen ;)


Så tycker jag att ni ska ta och komma till Lugnet Hall A på Söndag 13.00 och heja på oss. Vi har en svår match framför oss och behöver allt stöd vi kan få ;)

Av Karin - 23 oktober 2008 19:18

Nikola Sarcevic har gjort dom två låtar som jag lyssnar mest på just nu.

De är med på hans album från -04 Lock Sport Krock.

My aim is you och You make my world go around har de finaste texterna och melodierna på länge :) Gillar dom skarpt!


Av Karin - 16 oktober 2008 19:31

Nu är det ett av mina favoritprogram - sjukhuset!

När jag kollar på det här programmet känner jag hur kul det skulle vara att jobba med sånt. Har ju haft tankarna på att läsa vidare till sjuksöterska...

Men samtidigt vet jag inte om jag skulle kunna lämna det jobbiga som det för med sig på jobbet. Det är väl säkert sånt man lär sig med tiden antar jag. Men i början skulle jag nog låtas mig påverkas och ta med allting hem :P


Men herrejösses vilket roligt jobb det verkar vara! Helst skulle jag väl vilja bli barnmorska, samtidigt inte. Det skulle nog vara det absolut jobbigaste om allt inte gick som det skulle...allt blir så mycket hemskare & mer orättvist när det gäller barn tycker jag.


Ska ta mig en till, ordentlig funderare om jag inte ska läsa till det iaf. Prata lite med Sofia & Erica kanske. Höra vad dom, som utbildar sig nu, har att säga om saken :)

Av Karin - 10 oktober 2008 10:57

sitter här nyduschad hemma hos min sötis. Så jobbigt att han måste upp halv7 varje morgon. blir så tomt när han går och jag sover vidare :/

Hoppas han vill ta en sväng på stan med mig efter jobbet så jag får träffa honom lite förutom en timme innan vi somnar och typ 5 min innan han drar på morognen.

Måste iaf kika efter vinterjacka på stan och knäskydd. Alla landningar på vänsterknät tar snart kål på mig, men vill ju kunna ge all under både träning och match så ett knäskydd är mer än nödvändigt!


Sen vill jag ha en fiiiiin fin vinterjacka, gärna klarröd lr så :) vore nice värre. sen skulle även en hel uppsättning med täckjacka & byxor vara mer än nödvändigt. särskillt om jag och J ska till deras stuga och åka lite skidor lr så i vinter :D jag planerar då för det! oh yeas!


Nej, nu börjar jobbet om 1 timme. och här ska håret fixas och frulle käkas (helst till något bra på SVTB ;P)

Av Karin - 7 oktober 2008 17:22

Jippieyeay, vi vann igår igen :D 28-20 mot Borlänge och Hanna var grymtfuckin'jävla (ursäkta) BÄST i målet!!! helt otroligt, har aldrig sett så många snygga räddningar. Omeyer, släng dig i väggen ;P

jag hade min första helt lediga dag igår sen jag vet inte när. Och det var nice AB! Elin hämtade mig hos J strax efter 10, sen hem och käka frulle till inspelade greys :D Sen handla vi och plocka upp lillasyster, gjorde pizza och kika på Gossip girl och top model! mm, bra program :)


Ikväll blir det mer bra, hemmafruar på ingång och jag jublar! Har knappt missat ett avsnitt under alla säsonger - I love them!


imorgon blir det bara jobb i 3 timmar vilket ska bli skönt. Känner mig verkligen trött i kroppen. är inte van å jobba så pass mycket jag gjorde förra veckan :P men ska väl jobba 3 timmar, sen hem till sötisen och laga mat och sen upp å träna. Älskar verkligen att jag kan spela handboll igen, it's the best!

Av Karin - 2 oktober 2008 09:58

Fyy vad jag är less på att jobba just nu. Det här är fjärde dagen i rad som jag jobbar minst 10 timmar. När jag slutar kl.18 ikväll har jag 3 arbetsdagar kvar...jaja, pengar i plånkan är väl inte helt fel :) Kanske har råd med hyran den här månaden också nu då :P


Igår när jag slutade åkte då jag och elin till Ludvika och kika på handboll. Men först ett stopp på Max för ett Friscomål, mmm :D Men usch vilket väder att köra in. Svart som natten och regn, regn regn! Blir lite läskigt å köra då tycker jag. men dit och hem kom vi ;)

Jaja, matchen förlorades med nåt mål vilket var tråkigt. men vi får väl komma igen och kötta mot BHK på måndag istället!


Nu längtar jag tills Elin kommer och hämtar mig så ska vi & Marit luncha på Dalasalen :) mums vad bra mat dom har där, trevligt ställe också!

Sen längtar jag till sötisen kommer hem ikväll så man får kura :D

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards