Alla inlägg under januari 2008

Av Karin - 31 januari 2008 17:16

Det är allmänt känt att jag inte är någon bokmal. Det är ytterst få böcker som får den äran att bli läst av mig.

Ni ska veta då hur glad jag blev när jag såg att mina absoluta favorit böcker skulle komma som serie.

Gossip girl är de enda böckerna som jag streckläst. Fick första boken med VR en sommar och sen var jag fast. Har dock bara läst 3 av typ 7 böcker. Lyckan var total när jag i julas såg att det fanns 4 till :D yeay!


Iaf, serien började på 5:an i Tisdags och får helt klart godkänt av mig. Det var väl som det oftast blir när man gör tv av böcker.

Allt stämde väl inte riktigt och så men som sagt helt klart godkänt. Och ja, jag SKA fortsätta kolla! haha

Av Karin - 30 januari 2008 18:17

Jag som har sovmorgon varje dag fick idag lov att ha klockan på ringning.

08.30 puh, det är ju typ...en timme tidigare än vad jag brukar gå upp ;P

Iaf så skulle jag iväg och få göra ett dyslexitest hos en som heter Annika som mamma känner.

Där bjöds det först på supergott fika :) och sen fick jag sätta igång och läsa och göra streck hit och dit. inte så kul, men nödvändigt om jag ev skulle behöva hjälp om/när jag läser vidare.

Skulle kunna få föreläsningsmaterial kopierat, böcker inlästa och/lr längre provtider...


ah, ska träffa henne 3 ggr till och få göra fler tester, sen får vi se helt enkelt. om jag behöver hjälp lr inte ;)

Av Karin - 29 januari 2008 22:08

Gud va jobbigt allt känns just nu. Blev sambo i Juli och nu ska vi flytta isär. Det är så mycket som spelar roll i ett förhållande. Vårat förhållande verkade tyvärr inte vara för alltid fastän det kändes som att det skulle gör det där ett tag...

Hur säger man till den som älskar en och som man bor ihop med att "hej, du jag vill göra slut och att du flyttar ut"?

uuusch, vill inte att det ska kännas såhär. Känner mig typ som den nya djävulen lr nått liknande.


Pratade med honom nyss iaf och jag sa att jag veeeeeeerkligen vill bo kvar i lägenheten...det spelade ingen större roll för honom, han kanske tom ska flytta till Norge...tack sötis för att du ställer upp för mig en sista gång, så som du alltid har gjort! Kommer alltid att älska dig (fastän det inte funkade så bra mellan oss på slutet)


Tack!

Av Karin - 28 januari 2008 15:02

Nyss var Henrik här...

Det kändes lite konstigt men ändå bra på något sätt...

Jag kan klara av att bara vara vänner, hoppas att han också kan det.

Vill ju inte att min bästa vän ska försvinna ur mitt liv, bara för att vi inte funkar som ett par längre.

Hoppas så innerligt att han fortfarande vill och kan vara min vän trots allt.

Det kändes ju bra idag, som att dte skulle fungera bra...


hoppas hoppas! (I don't look back!)

Av Karin - 28 januari 2008 13:03

Vi har då den fulaste katten. Då menar jag inte ful till utseendet, för då är han då den sötaste.

Nej, med ful menar jag att han gör så knäppa/fula saker hela tiden. Plus att han hela tiden går och pratar med en. Om jag säger nått så nästan klämmer han fram ett "va?". Låter precis som det.

Det fulaste är att han har fel på luftvägarna så han nästan snarkar hela tiden. Låter nästan som en gris när han spinner :P

Simba = Världens fulaste katt

Av Karin - 27 januari 2008 17:54

Alldeles för en liten stund sedan vann Danmark EM Guld genom vinst med 24-20 mot Kroatien.

Det var deras första mästerskapsfinal och Guld på över typ 40 år så ett stoort Grattis! Hvit är ju så grym i mål så det är helt ofattbart ibland.


Iaf så hade jag en supermysig kväll igår med mina föräldrar. Vi åt god mat, thai-kycklinggryta med banan och nötter, medans vi kollade på Underbara Älskade. Efter det kollade vi på när Emil Jönsson vann sprinten i världscupen och sedan Walk the line. Jag kollade även en del på konståknings EM från Zagreb :) Älskar att kolla på sport. Kollar på nästan all sport...men running target funkar inte ens för mig.

Iaf det blev en mysig tv-tittar kväll igår med andra ord ;)


Nu blir det mat igen, MUMS!

Av Karin - 26 januari 2008 15:10

Sverige har bjudit på en hel del rysare under Handbolls EM.

Men dagens match mot Norge vinner alla priser.

Det stod 26-26 efter full tid. Efter första förlängningen stod det 30-30 och med 2 min kvar reducerade Norge till -34-35.

Puh asså puh, det va längesen jag va så nervös.

Sverige vann iaf med 35-36 efter mål av Ahlm (snyggingen him self) i slut sekunderna. Vilken match dom gör alltså...helt sjukt.

Bäst var iaf när Sverige fick en straff (dom hade bara satt typ 2 av 5 tidigare) i ett avgörande läge och Johan Pettersson sa: Jag tar den!.

Och som han gjorde det. Fintade skott i "sitt hörn" (där han alltid lägger straffar) så att målvakten sätter sig ner och sen drar han lugnt skottet mitt i målet. Så himla snyggt! Kaxigt om inte annat ;)


Nu har Sverige direkt kvalat till VM nästa år och får en enklare lottning till OS-kvalet. Nu är vi på gång igen, OS Guld here we come ;P (man får väl hoppas iaf?)

Av Karin - 25 januari 2008 16:08

Började bara tänka på va ful Maria va hos Jessie. Smöret (bregott såklart) va för hårt så hon skulle tina det i micron.

Åsså står hon där å trycker en massa. Efter ett tag när micron äntligen går igång står hon och mumlar för sig själv:

"Fast nu tog jag på frysning, det kanske blir för lite...?"

Frysning? what...tining mena du väl?

Maria titta förvånat på mig...sen gick det väl upp för henne att det faktiskt heter tining...Inte frysning.

Presentation

Omröstning

Vart skulle Du helst vilja resa?
 USA
 Australien
 Thailand
 Brasilien
 Sydafrika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards